علت تلاش گروهی در جهت حذف چادر

علت تلاش گروهی در جهت حذف چادر

گفتم چادری ها نماینده خانواده خودشان هستند؛ شما خانواده شهدای انقلابیانی که انقلاب اسلامی را تحقق بخشیدند، خانواده 230 هزار شهید دفاع مقدس، خانواده های شهدای مدافعان حرم را که فداکاریشان مانند من سخنرانی نبوده است که درباره دین حرف بزنند را بررسی کنید؛ نگاه کنید که چقدر از این خانواده ها چادری هستند.

وصیتنامه شهدا را بخوانید، دو موضوع بسیار تکرار شده است؛ می گویند که «بچه ها ما می رویم، اما حواستان به امام باشد، حرف امام زمین نماند، حواستان به ولی فقیه باشد»؛ حالا دوم چیست؟ قرآن، نماز یا چیز دیگر؟ نه، گفته اند که «ما می رویم اما بچه ها مواظب باشید که چادر از سر زنانمان نیافتد»؛ موضوع دوم با یک فاصله زیاد و پر تکرار در کنار ماجرای محافظت از ولی فقیه، محافظت از چادر است؛ خیلی از آن ها حجاب را هم نگفته اند بلکه مستقیم چادر را اشاره کرده اند.

این گروهی که خدمتگزار و فداکار و از جان گذشته برای اسلام هستند خانواده چادری ها هستند؛ مادر چادری با بچه اش، خانم چادری با شوهرش، دختر چادری با پدرش؛ اگر بخواهیم روی خانواده شهدا یک لیبل بگذاریم، خانواده های چادری هستند؛ این ها باید حالشان بد شود؛ این ها باید از جمهوری اسلامی دست بردارند.

هر وقت توانستند این گروه فداکار را از جمهوری اسلامی خسته کنند، دیگر این نظام فداکار، جان فدا و مبارز ندارد؛ بقیه هم اسلام را دوست دارند، نه به اندازه خانواده چادری ها، این ها آدم های فداکاری نیستند؛ آدم های خوبی هستند، اما چادری ها کسانی هستند که انقلاب را رها نمی کنند؛ هشت سال پدر این کشور در آمده است، اما این گروه تسلیم نمی شود؛ این گروه ایستاده است و می گوید که امام ما هستیم، تو ما را داری.

در عراق یا سوریه جنگ شده است؛ خیلی از آن ها از اساس شیعه هم نیستند، اما مسلمان هستند؛ به این بچه ای که در خانواده چادری ها بزرگ شده، خبر رسیده است، بر می گردد و می گوید که من نمی توانم ببینم که کسی به ناموس شیعه یا مسلمان تعرض کند؛ در کشوری که فاصله زیادی هم دارد، مثلاً سوریه که مرزی هم نداریم؛ من باید آنجا بروم و در آنجا از ناموس محافظت کنم؛ این گروه باید دست بردارند.

با این قیمت چادر کاری می کنند که این خانواده متدینی که با سختی زندگی می کند، چهار تا دختر دارد، کارگر یا کارمند است، نتواند به راحتی به اندازه لازم برای خانواده اش چادر بخرد.

چادر کالای مصرفی است؛ چون لباس رو هست، بسیار هم آسیب پذیر است، باران و آفتاب می خورَد و لای در گیر کند و از این حوادث بسیار اتفاق می افتد؛ ما طلبه ها که عبا داریم خانم های چادری را درک می کنیم؛ این کالای مصرفی که آدم ها به آن نیاز دارند؛ این فشار اقتصادی می آید، باید روی خانواده متدین بیشتر اثر بگذارد.

ما معتقد نیستیم که این ها دست بر می دارند، اما می تواند به صورت طبیعی جایگاه این ها را تنزل دهد؛ وقتی چادر نو نداشته باشد که بپوشد، بین بچه ها به او بی توجهی شود، طرد شود؛ آن اثر روانی خودش را بگذارد. خائن است کسی که در این زمینه ورود کرده است.

برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی حوزه

دیدگاهتان را بنویسید